Sporades newspaper | ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ | facebook.com | youtube | email: 18154poulios@gmail.com | Tηλ. 6942 22 62 01

Τρίτη, 4 Μαΐου 2021

«Μοντέρνοι Καιροί» 2021

Με αφορμή την Πρωτομαγιά

Η εργασιακή συνθήκη του Αλητάκου και το κωμικό χάος που προκύπτει, θα πρέπει να δίνει δύναμη και παρηγοριά σε όλους όσους αισθάνονται αβοήθητοι στα γρανάζια ενός κόσμου που δεν ελέγχουν...

Το παραπάνω πόστερ του ΠΑΜΕ είναι εμπνευσμένο από την κινηματογραφική ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν "Μοντέρνοι Καιροί" η οποία γυρίστηκε το 1936. Στην ταινία εμφανίζεται ο γνωστός αλητάκος με το χαρακτηριστικό καπέλο και μουστάκι, ο οποίος αγωνίζεται να επιβιώσει στον μοντέρνο, βιομηχανοποιημένο κόσμο. Το φιλμ έχει φόντο το μεγάλο οικονομικό και χρηματιστηριακό κραχ του 1929 και αποτελεί ένα σχόλιο στην απεγνωσμένη εύρεση εργασίας σε μια κοινωνία με τεράστια ανεργία, καθώς και στην οικτρή οικονομική κατάσταση των ανθρώπων. Τέλος στην ταινία γίνονται ειρωνικές αναφορές για την έντονη βιομηχανοποίηση και την επιρροή που, κατά τον Τσάπλιν, έχει αυτή στις συνθήκες εργασίας.

Μία από τις καλύτερες ταινίες του Τσάπλιν, που στιγματίζει την ανεργία, την απανθρωπιά αλλά και τη μηχανοποίηση της κοινωνίας

Ο βιογράφος του Τσάπλιν, Τζέφρι Βανς αναφέρει σχετικά με τους «Μοντέρνους Καιρούς» στο βιβλίο «Chaplin: Genius of the Cinema» (εκδόθηκε το Νοέμβριο του 2003) πως:

«Οι "Μοντέρνοι Καιροί" είναι ίσως πιο σημαντικοί τώρα από ποτέ. Η βασική προβληματική του 20ου αιώνα, ήταν μια διορατική, αξυδερκής παρατήρηση - ο αγώνας να ξεφύγουμε την αλλοτρίωση και να διατηρήσουμε την ανθρωπιά σε έναν σύγχρονο, βιομηχανικό κόσμο - και αντικατοπτρίζει βαθιά τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο 21ος αιώνας. Η εργασιακή συνθήκη του Αλητάκου και το κωμικό χάος που προκύπτει, θα πρέπει να δίνει δύναμη και παρηγοριά σε όλους όσους αισθάνονται αβοήθητοι στα γρανάζια ενός κόσμου που δεν ελέγχουν. Μέσα από τα παγκόσμια θέματα και την κωμική εφευρετικότητα, το "Modern Times" είναι ένα από τα σπουδαιότερα και πιο ανθεκτικά έργα του Τσάπλιν. Ίσως το πιο σημαντικό είναι πως πρόκειται για το φινάλε του Αλητάκου, ένας φόρος τιμής στον πιο αγαπημένο χαρακτήρα του Τσάπλιν και στην εποχή των βωβών ταινίων που όρισε για μία ολόκληρη γενιά».